مقالات

راهنمای کامل خرید صندلی گیمینگ

خرید صندلی گیمینگ

صندلی گیمینگ چیست؟

صندلی گیمینگ مدل دیگری از صندلیهای اداری می‌باشد که به دلیل داشتن تمام استانداردهای لازم جهت حفظ سلامتی بدن هنگام نشستن، استفاده از آن به همه کسانی که ساعتهای طولانی پشت میز کامپیوتر می‌نشینند و به سلامتی ستون فقرات و جسم خود اهمیت می‌دهند توصیه می‌شود. به اعتقاد برخی صندلیهای گیمینگ فقط توسط گیمرها و هنگام استفاده از کنسولهای بازی و رایانه کاربرد دارد اما در واقع این گونه نیست. پس اگر به راحتی خود هنگام نشستن فکر می‌کنید و سلامتی بدنتان در طولانی مدت مهم است پیشنهاد می‌کنیم از خرید صندلی گیمینگ غافل نشوید.

شباهت صندلی گیمینگ به صندلی ماشینهای مسابقه‌ای!

تاریخچه طراحی و تولید صندلی گیمینگ به بازیهای مسابقه‌ای مانند Need for Speed برمی‌گردد. ایده ساخت این مدل صندلی بر این اساس بود که کاربر زمانی که روی صندلی می‌نشیند، حس رانندگی دریک ماشین مسابقه‌ای را داشته باشد. به همین دلیل اکثر صندلیهای گیمینگ به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حس نشستن پشت یک  ماشین مسابقه‌ای را به کاربر القا کنند.

این صندلی‌ها دارای چند ویژگی منحصر به فرد هستند از جمله:

  • پشتی بلند و دسته‌های عریض
  • دارای پد اضافه در دسته‌های کناری صندلی به جهت راحتی کاربر
  • کناره‌های پشتی صندلی کمی به سمت داخل خمیده هستند
  • ایجاد برشهایی در قسمت پشتی صندلی تا ظاهری اسپورت داشته باشد

کاربران به هنگام نشستن روی این مدل صندلی احساس متفاوتی نسبت به صندلیهای عادی خواهند داشت، زیرا پدهای کنار صندلی که با پشتی خمیده به سمت داخل ترکیب شده، حس پشتیبانی و نگه داشتن را به کاربر منتقل می‌کنند. گفتنی است که صندلیهای گیمینگ به لحاظ ارتفاع پشتی به صندلی مدیریتی شباهت زیادی دارند.

خرید صندلی گیمینگ

انواع صندلی گیمینگ

هنگامی که شما به دنبال خرید صندلی گیمینگ حرفه‌ای هستید با توجه به ویژگیهایی فنی مانند ارتفاع، اندازه، امکانات تنظیمی و جنس متریال به کار رفته باید انتخاب مناسبی را داشته باشید. در ادامه به انواع مختلفی از صندلیهای گیمینگ اشاره می‌کنیم که امکان خرید آن را در ایران دارید.

صندلی گیمینگ ارگونومیک

این مدل شبیه به صندلی‌ اداری مدیریتی است و به دلیل امکانات تنظیمی بالا، برای افرادی که می‌خواهند مدت زمان طولانی در حالت نشسته باشند، مناسب می‌باشد. حرکت نرم صندلی روی پایه پنج پر که روی ۵ چرخ قرار گرفته انجام شده و در قسمت زیرین آن جک تنظیم ارتفاع صندلی قرار دارد. از دیگر ویژگیهای این مدل می‌توان به تغییر زاویه دلخواه پشتی، دسته‌های قابل تنظیم و چرخش ۳۶۰ درجه اشاره کرد.

صندلی‌های گیمینگ مسابقه‌‌ای

صندلی‌هایی با شکل و شمایلی مثل ماشینهای مسابقه‌ای که حس قرارگیری در موقعیت بازی را بخوبی منتقل می‌کنند. این صندلی‌ها بیشتر برای بازی‌های سبک رانندگی و شبیه‌سازی‌های اتومبیل‌رانی (مانندNeed For Speed ) طراحی شده‌اند. ظاهر اسپرت، بدنه از جنس پلاستیک و رویه صندلی از جنس چرم مصنوعی و فوم با کیفیت بالا از مشخصات بارز این صندلی‌ها هستند. این مدل صندلی گرانترین نوع صندلی گیمینگ است. ساختار این صندلی بازی به گونه‌ای است که به یک قاب متصل شده و کاربر می‌تواند روی آن کلاچ، دنده، ترمز و سایر تجهیزاتی که برای یک بازی مسابقه‌ای نیاز است را نصب کند. دربرخی کشورها از این مدل صندلی جهت آموزش مجازی رانندگی هم استفاده می‌شود.

صندلی گیمینگ تختخوابشو

صندلی گیمینگ تختخوابشو دارای طراحی منحصر به فردی است که به کاربر اجازه می‌دهد تا به صورت افقی دراز کشیده و بازی کند! همچنین برای استراحت حین بازی نیز فوق العاده است.

صندلی برنامه نویسی

این نوع صندلی گیمینگ با تمرکز بیشتر روی راحتی و برای استفاده در محیط کاری طراحی شده است. این مدل دارای پشتی بلند و قابل تنظیم است که می‌توان آن را در زاویه دلخواه تنظیم کرد.

صندلی گیمینگ بازی

این مدل صندلی برای کاربرانی طراحی شده که بازیهای ویدئویی جزء ثابتی از برنامه روزانه آنهاست. پشتی بلند، قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی و پشتی از ویژگیهای اصلی این نوع از صندلیهای بازی می‌باشد.

صندلی بازی کنسولی

همان‌طور که از نام این مدل پیداست مناسب بازیهای کنسولی ساخته شده و بدون چرخ می‌باشد. شکل آن نیز به صورت L است. صندلی بازی کنسول را با نام راکر نیز می‌شناسند، دلیل آن نیز ارتباط تکیه‌گاه صندلی با حرکات گیمر است. مکانیسم عملکرد این صندلی گیمینگ بدین شکل است که حین بازی و همزمان با حرکت کمر گیمر، پشتی صندلی به سمت جلو و عقب حرکت می‌کند. بنابراین در حین استفاده حس قرار گرفتن در موقعیت بازی بیشتر برای گیمر فراهم می‌شود.

یک صندلی گیمینگ استاندارد چه ویژگیهایی دارد؟

بهتر است صندلی گیمینگ مورد نظر خود را از نوع ارگونومیک یا طبی انتخاب کنید، زیرا این نوع صندلیها متناسب با ابعاد بدن و وزن کاربر ساخته می‌شوند و می‌توانند به گردش خون بهتر کمک کرده و در نتیجه سبب عدم خستگی عضلات کمر و گردن کاربر شوند. اگر در هنگام استفاده از صندلی گیمینگ آرامش و راحتی را احساس کنید، قطعاً عملکرد بهتر و در نهایت نتیجه رضایت بخش تری از بازی خود خواهید داشت.

انواع سولات متداول هنگام خرید صندلی بازی

بهتر است هنگام خرید صندلی گیمینگ چک لیستی با این دسته از سوالها همراه خود داشته باشید تا انتخاب کاملتری داشته باشید

  • آیا این صندلی برای نوع بازی من مناسب است؟
  • آیا این صندلی ظرفیت تحمل وزن من را دارد؟
  • آیا قد من در بازه مناسب قد تعریف شده صندلی می‌باشد؟
  • آیا صندلی طراحی ارگونومیک مناسبی دارد؟
  • آیا این صندلی قابلیت تنطیمی زیادی دارد؟
  • آیا با در نظر گرفتن بودجه،‌ کیفیت ساخت این صندلی مناسب است؟
  • آیا ابعاد این صندلی برای سایز من مناسب است؟
  • آیا این صندلی به اندازه کافی سبک،‌ جمع و جور و روان می‌باشد؟
  • آیا روکش و مواد بکار رفته داخل صندلی با کیفیت است؟

قیمت مناسب صندلی گیمینگ

همانطور که پیش‌ترگفته شد، صندلی گیمینگ های مختلفی در بازار موجود هستند، اما باید به یکی از مهمترین فاکتورهای خرید که قیمت صندلی است توجه کرد . همانطور که می‌دانید، قیمت صندلی گیمینگ بسته به کیفیت و ویژگیهای آن متفاوت است اما با توجه به رقابت قیمتی در بازار، می‌توانید صندلی گیمینگی با قیمت مناسب را پیدا کنید. برخی از برندهای معروف صندلی گیمینگ، محصولات را با کیفیت قابل قبول و قیمت مناسبی عرضه می‌کنند. همچنین در زمان تخفیفات و فروشهای ویژه، می‌توانید به راحتی صندلی گیمینگ با قیمت مناسب و سازگار با بودجه خود پیدا کنید.