مقالات

راهنمای خرید انواع میز اداری

انواع میز اداری

میز اداری

 

امروزه با توجه به نیاز سازمان‌ها و شرکت‌ها و محیط‌های کاری، انواع میز اداری در اندازه‌های گوناگون با متریال اولیه‌ی متفاوت و هم‌چنین در سبک‌های بسیار زیبا و مدرنی طراحی و تولید می‌شود. با توجه به نیاز محیط کاری مشتریان انواع میز اداری از جمله میزهای مدیریتی، میز‌های اداری چوبی، فلزی، کلاسیک و مدولار و سایر مدل‌های دیگر جهت برآوردن نیاز مشتریان به بازار عرضه می‌شود.در ادامه به بررسی دقیق‌تر انواع و اشکال میز‌های اداری و کاربرد آنها خواهیم پرداخت.

 

انواع طرح‌های میز اداری

 

میز اداری به شکل L

یکی از ویژگی‌های میزهای اداری به شکل L اینست که دارای سطحی متناسب و جادار می‌باشد. این به این معنی است که کاربر می‌تواند به راحتی ست رومیزی، اوازم تحریر لپ تاپ و دیگر وسایل مورد نیاز خود را بر روی آن بچیند. از دیگر ویژگی‌های این مدل میز اینست که در محیط‌های کاری بزرگ و با نوع پیکر بندی دلخواه کاربر از نظر نوع چپ چین یا راست چین بسیار با فضای دکوراسیون کاری ست خواهد شد.

میز اداری L مانندمیز اداری به شکل U

این مدل میز هم همانند میزهای L شکل دارای سطح کافی و مناسب برای چیدن لوازم اداری و تحریری کاربر می‌باشد. و هم‌چنین حجم میزهای U شکل نیازمند فضای کاری بزرگ می‌باشد. تنها تفاوت این مدل میز با میزهای مدل L در پلی است که دو طرف میز را به هم متصل نموده و شکل حرف انگلیسی U را تشکیل می‌دهد.

 

میز اداری U مانند

 

میز اداری باز

از ویژگی‌های خوب این مدل میز این است که  هنگام پیکربندی و نصب دارای پوزیشن‌های بیشماری می‌باشد. میز اداری باز برعکس میز‌های اداری L و U فقط شامل یک میز اصلی بوده و فاقد مبلمان می‌باشد. میزهای باز در اندازه‌های مختلف می‌توانند میز کامپیوتر، میز مدیریت، میز کردنزا، میز منشی، پایه لپ تاپ و میز کنفرانس باشند.

 

برای ساخت میزهای اداری از چه مواد اولیه‌‌ای استفاده می‌کنند؟

 

چوب

میزهای چوبی اغلب داری ظاهری زیبا و چشم فریب هستند. ضمنا میز‌های چوبی را می‌توان در طرح‌ها و رنگ‌های زیبا و مدرنی به بازار ارائه داد. میزهای چوبی به شرط آن که اصل باشند معمولا گرانبها‌تر بوده و به خاطر چوبی بودنشان بیشتر در معرض پوسیدگی قرار دارند.

 

میز چوبی

 

فلز

اصولا میز فلزی به دلیل نوع ساختار مقاومی که دارد در محیط‌های شلوغ و پرتردد مانند مدارس و یا برخی از ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا دارای استحکام بالایی می‌باشد.
میز فلزی

پلاستیک

هر چه از استحکام و ماندگاری میز پلاستیکی صحبت کنیم کم است. اصولا میزهای پلاستیکی کاربردهای خاص خود را دارند زیرا نمی‌توان آن‌ها را در محیط‌های رسمی و اداری به کاربرد، بنابر ارزش زیبایی و رسمیت میز‌های چوبی و یا فلزی را ندارند. اغلب میزهای پلاستیکی رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند. نکتهٔ قابل توجه به هنگام خرید این مدل میز کیفیت و لمینت ضخیم آن‌ها می‌باشد که از مقاومت آنها در استفاده روزانه خود مطمئن باشیم.

میز پلاستیکی

اندازه‌های میز اداری

زمانی‌که تصمیم دارید برای محیط کار خود میز اداری تهیه کنید باید به چند نکته توجه داشته باشید، میزی که انتخاب می‌کنید ضمن برآورده کردن نیازهای کاری شما، از نظراندازه باید با محیط کارتان متناسب باشد. اصولا میزهایی با حجم و اندازه‌ی کمتر برای فضای کاری کوچک‌تر و میز‌های سلطتی و حجیم برای فضای کاری بزرگ و جادار تهیه می‌شود.
ارتفاع استاندارد میز اداری ۸۰ الی ۹۰ سانتی متر است و بهتر است در اطراف آن فضایی در حدود ۲ متربه جهت راحتی افراد در رفت و آمد وجود داشته باشد.برای راحتی و ایجاد ارگونومیک مناسب به ارتفاعی که صفحه کلید به بازوهای شما می‌رسد توجه ویژه‌ای داشته باشید. آرنج شما باید با زاویه ۹۰ درجه خم شود.

 

انواع میز اداری

میزی که انتخاب می‌کنید باید با توجه که فضای کاریتان و هم‌چنین سبک و نوع کارتان باشد، در ادامه انواع میز اداری و کاربرد آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

 

میز کامپیوتر

میز کامپیوتر برای نگهداری اجزای کامپیوتر چه در دفتر کار و محیط اداری و چه در منزل بسیار گزینه‌ی  ایده آلی است. میز کامپیوتر یک گزینه‌ی مناسب در انتخاب میز اداری است که در سبک‌ها و رنگ‌ها و اندازه‌های متنوع به بازار عرضه می‌گردد.

 

میز کانتر (منشی)

میز‌های کانتر به عنوان میز تحریر یا میز منشی نیز شناخته می‌شوند میزهایی هستند که در ارتفاع بلند و کوتاه در بازار موجودند. این گونه میزها که اغلب در گوشه محیط اداری و دفتری قرار می‌گیرند اما در هر قسمتی از فضای محیط کار می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. میز کانتر اصولا دارای چند کشوی جادار به جهت ذخیره‌ی اسناد و پرونده‌ها و دارای سطحی مناسب جهت نوشتار و قرار دادن ملزومات اداری می‌باشند.

 

میز کانتر

 

میز مدیریت

معمولا در هر دفتر کاری و محیط اداری اتاق مدیریت مکانی است که تجهیزات اداری آن اولویت بالایی دارند. چرا که مدیران وظایف اپراتوری انجام نمی‌دهند اما ساعت‌های زیادی در محیط کاری خود هستند و پشت میز مدیریت می‌نشینند. و قرار‌های مهم کاری را اغلب در اتاق مدیریت می‌گزارند. پس مهم است که میز مورد استفاده‌ی آن‌ها باکیفیت، شیک و راحت باشد.

 

میز مدیریت

 

میز کارمندی

میزهایی که برای کارمندان خریداری می‌شوند بسیار مهمند، زیرا کارمندان تقریبا ۸ساعت از ساعات روز خودرا پشت این میز‌ها م گذرانند بنابیراین باسلامت جسمانی کارمندان ارتباط مستقیمی دارند، پس باید استاندارد باشند، سطح مناسب و مطلوبی داشته باشند، دارای کشوهای مناسب و جادار جهت نگهداری ملزومات اداری و لوازم تحریر باشند، و هم‌چنین ارتفاع مناسبی داشته باشند تا سلامت جسمانی کارمندان را به خطر نیندازند و موجب خستگی و ناراحتی و عدم تمرکز آن‌ها به هنگام کار نشوند.

 

میز کارمندی

میز کنفرانس

میز کنفرانس در جلسات و کنفرانس‌ها کاربرد دارد. اصولا نوع طراحی و ابعاد این مدل میز به تعداد افرادی که دور آن می‌نشینند بستگی دارد. در ضمن چون میز‌های کنفرانسی ابعاد بزرگ و جحم بالایی دارند، اتاق کنفرانس را اتاق بزرگی در نظر می‌گیرند. از آنجایی که در حین جلسات و کنفرانس‌ها افراد باید از تمرکز بالایی برخوردار باشند بسیار مهم است که اندازه و ارتفاع میزهای کنفرانس استاندارد و اصولی باشد تا مانع راحتی و سبب عدم تمرکز در کاربران نشود.میز کنفرانس